Lördag 17 Mars: Jodå, det blir inte alltid som man tänkt...
Efter två veckors blidväder och regnande såg
det ut att kunna bli hojpremiär den här helgen. Förra
veckan mekade jag loss plogen på traktorn och gjorde iordning
snöskotern för sommarvila, sen fick man för det!
Två decimeter nysnö på Lördag morgon!!
Surt.
 |
Torsdag 22 Mars:
NU! är premiären avverkad. Sol, torra vägar (
asfalt, men ändå... ), bara ett par minusgrader, och
vecka med lediga eftermiddagar - det blev bara för mycket.
Grävde fram hojkläderna och väckte liv i hojen,
halkade nerför vår isbelagda backe med livet som insats
och nådde torr mark med andan i halsen. Sedan var det lätt!
Först ner till jobbet för att äckla Knips och
Hood ( det funkade! ), sedan en sväng till Lundgrens Motor i Avesta och tillbaka hem
igen. Lite svalt om fingrarna trots handtagsvärme, men annars
inga problem. Uppför backen hemma blev en än mer intressant
upplevelse... Knappt tio mils åkning som smakade gott-gott!!
Vädret är trasigt, i Söndags var jag ut och åkte
snöskoter, idag hoj... |
Fredag 6 April : Lokala hojklubben medverkade i ett fackeltåg
genom byn under parollen "Motorcyklister mot våld",
och totalt ett 100-tal personer mötte upp, fast bara 3 på
hojar - Hood, Knips, och Jag! En riktig hoj behöver ju lixom
inte ställas av... Morgondagens tilltänkta övning
100% Offroad blev inställd för vår del, med ålderns
rätt (?) ansåg vi oss inte fullt motiverade att ge
oss iväg Stockholm tur och retur plus 25 mil rally med rådande
väderutsikter: kallt, blåsigt, och snöblandat
regn. Kalla oss mjukisar, men vi åker nog en sväng
härhemma istället. Kanske...
Måndag 16 April: Sista dagen i Påskhelgen, och man borde
väl skämmas... Inte en meter hojåka...!!! OK,
det HAR varit förb... kallt och snålt väder och
Morsan HAR varit här och lagat mat hela helgen, och det
HAR varit en massa att göra i trädgården, och
fem dagar GÅR fort, men ändå, lite jobbigt känns
det..... Framförallt när man tar ny-inhandlade raggarbilen ner på stan och möter
en bunt hojar. Det ska bli bättring!!!
Torsdag 19 - Söndag 22 April: Eftersom Harald sålt sin Super-Ténéré
till Frasse var det nödvändigt med en Tysklandsresa
igen, och det blev ett gäng som hakade på. Sex personer
i en Folkabuss med släp drog söderut klockan 04.00
på Torsdag morgon, och kom via Helsingborg - Helsingör
och Rödby - Puttgarden till Hamburg vid 17-tiden. Senare
samma kväll hittade vi första hojen, en Super-Ténéré
94 som föll Tore i smaken. Vi hann också titta på
en Africa Twin -93 och lite bilar innan kvällen slog oss
i pannan med total medvetslöshet. Under Fredag och Lördag
letade vi sedan bil och motorcykel i och runt Hamburg. Bil fanns
det gott om, och vi fick tag på vad vi ville ha, men hoj
var inte det lättaste, det mesta var sålt innan vi
hann fram. På Lördag kväll hade vi i alla fall
tre bilar stående i hamnen i Kiel och två hojar på
flaket bakom bussen. Det blev en Africa Twin för Harald
igen, en fin 92:a. Färjan tog oss sedan till Göteborg
där vi landade Söndag morgon, och samma kväll
var vi hemma på gården igen efter en lyckad expedition. |

Tore och Magnus
lastar två blivande svenska invandrare |
 |
Lördag 28 April: Hemmaklubben Brakeless agerade funktionärer
på Bilprovningens Drive-in besiktning för MC. Plus
2 grader och dimmigt klockan 8 såg inte ut att bli något
inbjudande hoj-väder precis, men det rätade ut sig
och vi fick till och med sol ett par timmar ( även om det
givetvis regnade en stund oxå... ). På sex timmar
besiktades 120 hojar, och i stort så gick dagen bra för
de flesta.
Hood sålde sin XT idag, en månad
före Rally Los... Ny Tysklands-resa hägrar!
När nu hojkläderna ändå
var på så blev det en tur till skogs oxå, dock
utan sällskap, Knips åkte hem och tjurade över
ett par tvåor, Frasse ville inte lorta ner nya fina avgaset
han handlat, och Harald jobbade. Så då åkte
jag väl själv då. Ett par tre mil grusväg
blev det, det var en stund sedan nu - nästan så man
glömt lite, förb-at kul är det juh!! |
Måndag 30 April: Öppet Hus i klubbhuset och Brakeless ordnar
Maj-brasa och korvgrillning. Halva byn infinner sig för
att titta på elden och njuta av stämningen. Bra skönt
med vår på gång, en riktigt fin kväll
i idag! Ängelsbergsvägen är i bedrövligt
skick så här års, men Guuuud så härlig
att åka!!! Alldeles för högt tempo och alldeles
för brutal kurvtagning, men det går ju bara inte på
annat vis.....
Lördag-Söndag 5-6 Maj: Mest garagehelg. Mekade på det nya avgassystemet
från Shark. Trots Italiensk tillverkning förvånandsvärt
bra passform, inget alls som behövde värmas, brytas,
slipas, eller böjas - det bara passade, det måste
vara fabrikationsfel!!! ! Ett par smådetaljer blev oxå
åtgärdade, ett skydd för den idiotiskt placerade
bakre bromscylindern kom på plats och en sänkning
av fotpinnarna blev ordnad. Annars mest bara lite små-åka
fram-och-tillbax på stan, trots bra väder. En massa
annat jox som kräver uppmärksamhet och stjäl tid
från hojåkningen gör tiden kort. |
 |
 |
Tisdag 8 Maj:
Höll på och donade i garaget när Matte kom förbi
på sin något annorlunda skapelse till hoj, en Honda
CX500 Servi-car ( f.d. polis-mc importerad från USA ),
och vi gjorde en korv-ätar-tur i solskenet. Nu är sommaren
verkligen på gång! 22 grader varmt och MASSOR med
hojar ute på vägarna. |
Söndag 3 Juni: Brakeless och Tungsten MC ordnade utfärd
med hemligt mål och 28 hojar med 40-talet människor
på mötte upp på Söndag morgon. Lasse Fröjd
ledde karavanen norrut på krokiga vägar via Säter-trakten
och så småningom tillbaka till Ängelsberg för
avslutande måltid på Odensnäs Herrgård.
Delar av vägen kunde åkas på grus för de
som så ville, och det ville vi! Drygt 20 mil i gott väder
blev det, en härlig dag! |
 |
Söndag 10 Juni: Som förövning för kommande bravader
krängde jag på alla väskor och sovsäck på
hojen och baxade ut den i skogen på ett par mils åkning
på riktigt skramliga grusvägar och konstaterade att
grejorna sitter fast och funkar.Det har inte blivit mycket hojåka
hittills i år inte... Fast benet är fortfarande helt,
Farbror Doktorn och Väna Hustrun är lyckliga, alltid
något!!
Lördag 16 Juni: Shoppingtur till Avesta, regnet började när
jag kom 5 kilometer hemifrån, sedan höll det i sig
hela vägen. Väl framme upptäcker jag att jag knäppt
ena packväskan "snett", ett lås var knäppt
i öppet läge, alltså fritt fram att regna in
- vilket det gjort! 5 liter vatten i bagaget... fånigt!
Tisdag 26 Juni:
Nu har det faktiskt blivit sommar på allvar, 25 grader
varmt och gassande sol. Hojen får göra tjänst
som nyttofordon så gott som varje dag nu. Upptäckte
till min förvåning att tanklampan lyste fast jag nyss
tankat, det berodde nu på att jag åkt 30 mil på
ett par dagar - det var faktiskt en stund sedan jag var så
flitig... Fast hojen går inte bra, i takt med ökande
besvär har också irritationen ökat. Ibland går
den inte jämnt alls, tjuvstannar lite på måfå
och bär sig illa åt. Tycker att det blev så
när värmen kom, men är inte riktigt säker.
Reklamerade företeelsen hos min leverantör, som föreslog
en omprogrammering av insprutningen. Märkliga saker, förr
i tiden lagade man trasiga saker, nu programmerar man om dem!
Fast det är klart att de får programmera om den. Får
väl se om det hjälper.
Lördag 30 Juni:
Kul-tur med Hällmoppers i sydostlig
riktning. Sju hojar, därav två övningskörningar,
samlades på Statoil i Fagersta vid 8-tiden, en timme senare
mötte vi upp med huvudklungan i Kolsva. Därifrån
lotsade Göran oss i bästa väder på krokiga
småvägar via Lindesberg till fikapaus på anrika
caféet Da Capo i Nora. Tuffa Linda som övningsåkte
på Trafikskolans 125:a tyckte det kunde räcka med
lika lång resa hem, så Knips och jag bröt av
från resten av gruppen för att ledsaga henne hem.
För att undvika upprepning tog vi vägen över Kopparberg
och Malingsbo-Kloten-Skinnsberg tillbaka, det måste vara
en av landets finare touringvägar med alla små sjöar
efter vägen. Väl hemma i byn hade vi avverkat 25 mil,
Knips och jag kände oss rätt så nöjda med
det. Lindas tomma blick när hon vacklade mot sängen
såg rätt så nöjd ut den med... |
Tisdag 3 Juli :
Ett läkarbesök i Västerås föranledde
en hojresa till storstaden. Andra gången jag kommer inklampande
på ortopeden med trasigt ben iförd full hojmundering...!
Gassande solsken och mer än 25 grader varmt gör rödljusstoppen
lätt outhärdliga, annars bara fördelar med hojen
i stan, lätt att ta sig fram och lätt att ( ful- )
parkera. En liten biverkan visar sig framåt kvällen,
i glipan mellan jackan och hjälmen har uppstått ett
par centimeter brett band av intensiv solsveda, ganska fjolligt
ser det ut oxå med ett illrosa "halsband".
Lite internaffärer i kompisgänget
gör att Hood numer inte är hojlös, medan Harald
å andra sidan får börja planera en Tysklandsresa.
Hood har alltså köpt Haralds lila-rosa AT -92. Efter
slutförd affär svepte han iväg med ett brutalt
bredställ för att inte ses till mer den dagen. Han
har några mil att ta igen efter att ha varit hojlös
i stort sett hela säsongen.
 |
Söndag 8 Juli: Hojen har fått stå hela helgen till
förmån för Mustangen och Power Meet. När jag stog med Forden
på Statoil vid 21-tiden kom Hood inseglande på AT:n
och vi surrade en stund. Väl hemkommen kunde jag bara inte
avsluta dagen ännu, det blev hojkläder på och
så ut en sväng i sista kvällssolen. SÅ
härligt att åka med öppet visir och dra in den
svalnande ( för KALL, det var den ju inte...! ) kvällsluften,
allting luktar så mycket mer när det blir lite svalare
och fuktigare. Det blev en ren okynnestur åt Skinnsbergshållet,
hälften grus och hälften asfalt i fem mil och tillbax
hemma lagom när mörkret började ta tag i sommarnatten.
Låg sedan i hängmattan på baksidan och andades
i mörkret ytterligare en timme innan jag masade mig till
sängs. Sommar är UNDERBART!!! |
Måndag 9 Juli: Knips, Matte och jag tog hojarna till klubbhuset
i Ängelsberg och la upp våra håriga ben på
bordet på altanen, lutade oss tillbaka, knäppte upp
en Cola, och bara njöt av livet en bra stund. När vi
var nöjda med det fortsatte vi "bakvägen"
via Seglingsberg till Ramnäs där vi våldgästade
Däck-Mats en stund, därefter retur Fagersta via Riksvägen.
VARMT!! Nu går hojen perfekt igen, och har gjort det ett
antal dagar. Typiskt, i morgon ska den in på service och
omprogrammerering av insprutningen.
Tisdag 10 Juli:
Heldag på hoj, det var en stund sedan sist! Började
dagen med att Hood och jag åkte över till Avesta och
lämnade in BMW:n på service. Jag lånade en Yamaha Fazer FZS1000, och så åkte
vi vidare. Efter ett antal mil runt och kring byn samlade vi
ihop oss ( Knips, Jocke, och en övningskörning från
Trafikskolan anslöt ) och drog till Västerås
för besök på Pizza Hut och bio efter det, retur
till Fagersta en bra bit efter midnatt med drygt 35 mil åkta
sedan i morse. Riktigt nöjsam dag. |
 |
 |
Onsdag 25 - Söndag 29 Juli: Så var det dags för en resa till Tyskland igen. Alltså lastade
vi ( Hood, Harald, Joppe, och jag ) bussen, hängde på
vagnen och drog söderut. Vi kom iväg sent och lämnade
hemmat först vid 14-tiden, resten blev sträckåkning
till övernattning på tyska sidan. Torsdagen ägnades
sedan åt Berlin för att under Fredagen ge oss på
Hamburg och Winsen. På två effektiva ( men varma,
+30 grader i en glasad VW-buss utan AC!!!! ) dagar fick vi tag
på fyra hojar ( en GSX750F -00, en CBR1100XX -98, en VX800
-94, och en GSF1200S -97 ) och kände
oss alla nöjda med detta. Lördag morgon startade vi
söder om Hamburg mot fäderneslandet, och via ett mellanspel
i Lübeck, där vi handlade en Vespa 125:a!, landade
vi så i Helsingborg vid 3-tiden på söndag morgon.Även
söndagen blev lite oplanerat lång efter att en av
expeditionsdeltagarna ( nästan ) åkte ifrån
en polis-MC på E6:an, men framåt sen kväll var
vi hemma igen, trötta men nöjda. |
Tisdag 1 Augusti:
Eftersom man är Ivrig på att få registreringsbesikta
nyförvärvet så blev det en resa till Bilprovningen
i Nyköping, landets enda lediga tid inom räckhåll.
Cirka 40 mils åkning som åtminstone efter Eskilstuna
och via Hållsta, Hälleforsnäs, och Malmköping
är riktigt nöjsam. Härliga böljande krokvägar.
Banditen går riktigt gott, och styrkåpan gör
precis den nytta som jag saknade på XJR:en.
Inte riktigt samma brutal-kraft som i Yamahan, en liten aning
mer åt sporthojshållet innebär att det "lönar
sig" mer att varva den, fast jag kan ju inte säga att
det behövs å andra sidan, femman drar klockrent från
1200 rpm.
Fredag 3 Augusti:
Ledsagade Jocke ( medelst övningskörning ) för
ombesiktning av hans 125:a, vilket avlöpte väl. Returen
till Norberg gick på grus runt Andra Sidan och Bråfors.
Blev aningen förvånad över hur pass väl
grabben hänger med på 125:an, visst blir han efter,
men inte SÅ mycket som jag tycker han borde..., är
han snabb eller har jag blivit väldigt trött??? Hemska
tankar... Fick på nya däck på Banditen, nu fattas
bara reg-skyltarna.
Lördag 4 Augusti:
Traditionsenliga Engelsbergsdagen i kombination med Stora Hytträffen
gick av stapeln. I år i mindre skala än tidigare,
detta och dagens tveksamma väder bidrog nog i hög grad
till att det blev en ganska gles tillställning, extra snopet
kändes det framåt kvällen när solen kom
fram och det blev riktigt gemytligt. Inget hojåka blev
det emellertid, släpade på en massa prylar till träffen,
så jag fick finna mig i att åka bil med släp
till hojträff. Vilket mörker... Hade i alla fall med
hoj på släpkärran, man kan ju inte vara helt
utan! |
 |
Onsdag 8 Augusti:
Harald och jag tog våra respektive nyinhandlade plastraketer
och åkte en omväg till Ludvika via Baggå - Malingsbo
- Snöån. Härligt kuperad och kurvig väg
från Malingsbo lockar fram intill vårdslöshet
gränsande tokgasande. I en lång vänsterkurva
fick vi en snabb påminnlese om vår dödlighet,
någon hade tappat ett mindre gruslass mitt i kurvan. Jag
såg att Harald flaxade till och ryckte upp hojen och hann
själv nypa bromsarna en halvsekund och sedan kasta upp Suzukin
lagom för att bara uppleva ett obehagligt kasande utan att
förlora greppet. Hög puls en stund! Från Luvika
blev det stora vägen hem, 19 mil blev ganska lagom för
att tankmätarnålen skulle titta in i det röda
fältet.
 |
Fredag 31 Augusti:
Efter drygt en veckas totalt stillestånd på hojåkarfronten
kändes det härligt att rulla ut Suzukin ur garaget.
Joppe hade gjort detsamma med sin Suzuki, och tillsammans åkte
vi en sväng runt Barken och pausade vid en av Sveriges finaste
rastplatser, Rastahyttan utanför Smedjebacken. Även
om maten inte lyfter till några större gastronomiska
höjder så kompenseras det mycket väl av vägen
dit och rastplatsens läge. Sol och gott väder, varmt
som det anstår en fin sensommardag. I morgon är det
September och höstmånad, moloken tanke... |
Fredag-Lördag 7-8 September: Tvådagars jobbresa till Stockholm, Hood
och jag bestämde på ett tidigt stadium att det skulle
åkas hoj. Hela veckan har vi sedan spanat oroligt på
himlen, men vi hade inte behövt oroa oss. Härligt sensommar
väder med bara fyra regndroppar på hela helgen. Väl
framkommen till hotellet i Solna Centrum möter en spekulant
på Banditen upp, och efter en kort provkörning promenerar
han iklädd skinnställ till banken tvärsöver
gatan och så var hojen såld. Något snopet,
faktiskt..., hade inte riktigt planerat efter det. Nu stog jag
där utan hoj och med en massa packning löst på
golvet, allt hade legat i packväskan på hojen. Det
hela löste sig så småningom med hjälp av
ett par plastkassar och lift hem av välvilliga kollegor.
Så var det bara en hoj i garaget igen då. Hood fick
åka hoj ensam hem, men han drog nog ändå det
längsta strået jämfört med att sitta inklämd
tre personer i baksätet på en BMW...! |
Banditen med sin
nye ägare |
Silvertejp och
makrolon räddar lampa och plånbok |
Söndag 23 September: Lortade omkring hemma i träningsoverall vid
lunchtid när jag hörde brölet i fjärran,
det var Hood som gick in för landning med AT:n. Han hade
redan bestämt oss, idag var det grusåka som gällde.
Ett par koppar kaffe senare var vi ute i garaget. Av med packväskorna
och fram med crosshjälmen, här ska åkas!
|
Innan vi kom iväg ägnade vi
båda mycket omsorg åt ömsesidiga bortförklaringar
om varför vi båda skulle bli frånåkta
av den andre, det gäller att grunda... Det har varit en
bedrövlig säsong ur grus-synpunkt och ingen av oss
är i forna tiders form, så vi borde båda ha
rätt. Nu blev det Hood som fick sikta på mitt bakljus,
hans väl slitna Sirac hade inte mycket att hämta mot
mina fräscha Karoo. Vi åkte gamla hemtama vägar
över Onsjö och Viksberg mot Baggådalen och Lexsjöbo,
härliga vägar med bra variation på både
underlag och karaktär. Bitvis fick vi upp ett riktigt skapligt
tempo, så pass skapligt att vi båda insåg nyttan
av att avbryta och vända hemåt medan vi fortfarande
var "o-klotade", som Hood uttryckte det. Väl hemma
i garaget igen hade vi avverkat 9 mil, faktiskt årets första
( enda? sista? ) hellrace av gamla mått. Med adrenalinet
fortfarande pumpande i blodomloppet satt jag sedan en lång
stund i garaget och bara njöt av att finnas. Härlig
dag, tack för det Hood!! |
Söndag 30 September: När man då var riktigt åksugen
så fanns INGEN av kompisarna anträffbar. Surade en
stund och tog sedan tag i kragen och pallrade mig iväg helt
solo. Tänkte prova lite nya vägar jag funderat på
ett tag, en lagom syssla när man åker själv,
så jag styrde mot området mellan Norberg och Avesta
där jag inte är hemma alls. Utan att hitta i omgivningarna
så hade det en tendens att antingen bli rena svampplockarstigar
eller grus-autobahn, hade svårt att hitta något bra
mellanting. Ena minuten trixande mellan gran och tall med andan
i halsen, och nästa minut femman fullt på långraka.
Inte är det särskilt kul att åka solo heller,
så jag gav upp rätt snart - tyckte jag. Hemma på
gårdsplanen igen sa trippen 11 mil, f-n vet hur det gick
till..., fast nog hade det varit roligare med sällskap. |
 |
Söndag 4 November: Hade ingen vidare inspiration alls, men man får
lixom dåligt samvete av att se hojen stå där
i garaget utan att åkas på. Varje gång jag
ska ut i frysen rundar jag den och suckar. Med hela dagen fri
från evenemang och förpliktelser blev det alltså
en tur i all ensamhet. Bökade på en massa kläder
och masade mig håglöst iväg och styrde mot Kloten-området
via Baggådalen. Fuskade och tog asfalten de första
fem milen, vek sedan av mot ingenstans och la på lite tempo
- och jösses vad kul det var! Döm om min förvåning
när jag på fiket vid campingen i Malingsbo hittade
åtta hojar på parkeringen! En hel hög glada
nollåttor från SOE ( Svenska Offroad Entusiasterna
) var ute på söndagsutflykt. Vi hade mycket att tala
om, så mycket att mörkret hade börjat falla innan
det var dags att pallra sig hemåt ( fiket stängde...
) så det fick bli asfalt igen då. Skön dag i
alla fall! |
Lördag 17 November: Jodå, visst går det att åka
hoj fortfarande! Med 10 grader varmt och närmast vårväder
blev det en tur Västerås fram och tillbaka, snäll
grusåkning "bakvägen" runt Salbohed. Annars
var det en stund sedan det begav sig senast, hojen har stått
stilla i tio dagar. Har ingen riktigt bra ursäkt, men det
har varit mycket jobb, älgjakt, tomtjobb, ja allt möjligt
som kan tänkas förhindra nöjesturer på hojen.
Till vardags funkar det sämre med hojen numer i och med
att jag behöver ha med mig hundarna, skulle se lite lattjo
ut med två taxar i ryggsäcken. En har jag åkt
med tidigare, men två... Som förväntat mötte
jag ingen annan hoj på hela dagen, svängde till och
med in på Markan på Strömsholm - länets
säkraste träffpunkt för hojfolk. Men, nej, ingen
där. Fast jag blev bjuden på kaffet när föreståndaren
på fiket såg att jag åkte hoj. Sympatisk man!
Trots finåkning blev det stortvätt av hoj och kläder
vid hemkomsten, ingen vacker syn innan tvagningen! Svor lite
över BMW:s i övrigt förträffliga packväskor
som tar in grus i skarvarna ( de är expanderbara med en
"bälg" ), när man tvättar med högtryck
kryper skiten in i väskorna och gruskornen kilar fast sig.
Obra!
Fick ett mail från
Fredrik Eld i Sydafrika, de har andra sorts bekymmer med väglaget... |
Söndag 25 November: Christer från Vallentuna ringde tidigare
i veckan och var intresserad av BMW:n. Jag har haft den utannonserad
här på hemsidans salu-plank utan att engagera mig
så mycket mer i det, men nu blev det alltså allvar.
En timme i garaget så var den såld med avtalad leverans
om en vecka. Lite snopet..., men ändå i linje med
vad som varit. Krångel med benskadan och allt mindre grusåka
gör att motivationen gradvis sjunkit, vilket tydligt återspeglar
sig i mätarställningen, för ett par år sedan
åkte jag mer på en månad än jag gjort
på hela det här året! Planerna nu lutar åt
en paus i grusåkningen till förmån för
en landsvägshoj, en nyare Bandit eller Fazer kanske. Man
får se, det är långt till våren.
Torsdag 29 November: Vinterservice bokad på BMW:n, vill ju lämna
över den till nye ägaren med gott samvete! Skitväder
och snö-salt-slask gör att jag lånar in en skåpbil
för att inte förstöra mekaniker Pelles dag fullständigt.
Framme hos Lundgrens Motor noterar jag en svart FZS 1000 Fazer
i hallen bland alla andra hojar, frågar Pelle om den och
får veta att det är en demo-hoj från Svenska
Yamaha de fått in för två dagar sedan. Pratar
lite mer med Lennart och får ett pris på den. Biter
mig hårt i läppen för att inte handla den på
studs och beger mig ståndaktigt iväg. Samma kväll
hämtar jag BMW:n - och köper Yamahan! Kunde inte låta
bli..., priset var helrätt och jag gillar hojen. Hojen ska
vinterservas och få nya däck, så hemtransporten
sker senare. Det känns bra faktiskt, BMW:n får ett
bra "hem" hos en entusiast och jag får en hoj
jag vet jag gillar.
Ska försöka hitta en billigare
grushoj som inte ger mig dåligt samvete för att jag
åker för lite, en tur till Tyskland i vår borde
kunna gå med vinst. Suzuki DR650 står i rätt
pengar, man får en 96:a för runt 20.000:-, nåt
sånt får det bli. |

Lastad och klar
för leverans! |
 |
Torsdag 6 December:
Hämtade hem Fazer:n från Lundgrens. Snöslask
och gråväder, från MC-hallen direkt hem till
garaget medelst skåpbil. Vinterns projekt ( förutom
att längta och lida... ) blir att försöka hitta
ett öppnare avgas, gärna i carbon. Orginalljudet imponerar
på ingen!
I och med detta så är det väl
dags för en summering då;
BMW Dakar: 250 mil. En härlig hoj,
men tyvärr...
Suzuki Bandit 1200: 400 mil. Gillar den!
Diverse lånehojar: 200 mil.
Summa 850 mil, sämst i
historien! |
Ett trasigt ben som inte vill som jag har
lett till krokig motivation, samtidigt som andra saker ( mest
Mustangen ) lockat mer. Det blev ett mellanår, men nu (
i December, ironiskt nog... ) känns det väldigt lockande
att få komma ut på vägarna igen, fast det nu
mest blir landsvägar. Helt säkert blir det en offroadhoj
oxå till nästa år, men endurospåren och
stridsvagnsvägarnas tid är förbi. Det känns
bra att ha nya Fazer:n stående "på vänt",
första barmarken, då... |